21/2022 - Křišťálové městečko - Lužické hory


 Dnes jsem se s kamarádkou dostala do druhé časti Crystal Valley, což je oblast Lužických hor. 

Naším cílem byl především Nový Bor, protože jsem měla zálusk na nádhernou vázu z Crystalexu.

Crystalex.cz

Foto: Tomáš Mařas
Crystalex: Nejdříve jsme udělali exkurzy provozů. První byla strojová výroba skleniček.
Dalšími provozy bylo voskování před leptáním, pantographování vzoru do sklenic.
 Pak jsme nakoukli do brusírny.
Podívali jsme se jak se dělá sítotisk na sklo. Světe div se jedná se o stejnou techniku jako jsem psala minule. 
 V  malírně jsme si nastříkali skleničky. 
A pak už nás čekala jenom podniková prodejna, kde jsem si zakoupila vázu po které jsem tak toužila.
Dalším cílem byla malá restaurátorská dílna vytráží.  Kde nás uvítal majitel a mistr tohoto řemesla Jaroslav Skuhravý. Konečně vím, jaký je rozdíl mezi vytráží a technikou Tiffany. 
A nakonec jsme se stavili v Kunraticích u Cvikova v Pačinek Glass. 
Fotky ze skleněné zahrady naleznete také zde: 




Komentáře