Flanderská háčkovaná krajka

Píšu článek pro server www.dogala.cz o krajkách. Jelikož do sbírky fotek mi chybí flanderská krajka, tak jsem si jí musela vyrobit.

Pro ukázku flanderské neboli bruselské krajky jsem si vybrala vzor pro háčkované záložky do knih z časopisu 1000 MAILLES La Dentelle de Bruges au Crochet

Flanderská krajka

Pravá flanderská krajka je však paličkovaná. V Nizozemí se v 1. polovině 16. století výrobou krajek živilo stovky rodin. Často se i přes zákazy pašovali do Anglie. Většina těchto rodin byla protestantského vyznání. V době inkvizičních procesů mnoho krajkářských rodin uteklo do ciziny. Tímto se rozšířila flanderská krajka do ciziny. 

Základen flanderské krajky je páska, plátínko tvarované do obloučků nebovlnovek. Já si nejdřív uháčkovala středové motivky. Háčkovala jsem Kordonetkou č. 30.
Tyto kytičky jsem obháčkovala páskou složenou z dlouhých sloupků.

Komentáře