#03/2024- KINO- filmový klub


Od konce loňského roku jsem začala skoro pravidelně, každé úterý, navštěvovat FILMOVÝ KLUB. Filmy se promítají v kině Sféra v Turnově

Můj první film ve filmovém klubu byl film Hranice od Agniesky Holland. Nevím, jak se k zpracovanému tématu postavit. 14 dní mi ten film ležel v žaludku.  Můj problém tkví v tom, že se pokouším nahlížet na problematiku z obou stran a z hlediska toho co nám poskytují média.

 

Druhý film jsem chtěla moc vidět. Jelikož se věnuji malbě a dějinám umění, tak mě tento snímek velmi zaujímal. Šlo o film Alma a Oskar. Je to životopisný snímek o manželce skladatele Gustava Mahlera a expresivního malíře Oskara Kokoschky. Bohužel tento malíř není u nás moc známý.  Se zaujetím jsem sledovala reakce ostatních na tento film. Zajímavé bylo, že většina neuvěřila, co se dělo na začátku 20 století.  Zvláštní, jak v době, kdy probíhala secese mohla být tato avantgarda ničím nespoutaná a šokující. V této době šokoval své okolí nejenom Kokoška, ale i Klimt a Schiele. Pokud se chcete dozvědět něco málo o expresivních dílech této doby, doporučuji navštívit galerii, kde jsou vystavena jejich díla. Třeba v Českém Krumlově http://www.esac.cz/cz/egon_schiele_art_centrum/

Třetím filmem, který jsem zatím navštívila byl film Sůl a Země. Opět se jedná o životopisný snímek. Zabývá se životem sociálního brazilského fotografa Sebastiaa Salgada. Při shlédnutí tohoto snímku se zpětně dostávám k tomu, jaký je člověk predátor a ničitel.  Sebastiao Salgado dokumentoval život domorodců v Latinské Americe, hladomor a migraci v Africe ale i války na přelomu století v Evropě po pádu železné opony. Na čas pak opouští tyto kontroverzní témata a fotografuje obnovu přírody. Tímto tento filmový snímek končil. Samozřejmě autor stále fotí a tvoří.

Komentáře