#14-2023 - Macramé náramky


Na první pátek v měsíci červnu se na mé facebookové stránce objevila pozvánka na tvorbu náramků z macramé. 

Jelikož 1. června je den dětí, tak se tentokrát tvořilo s dětmi. Vytáhla jsem své sysliště šňůrek a korálků a začaly jsme společně tvořit s Rooyou. 

Kačka vytvořila úžasný náramek z broušených kuliček.


Terka se do tvoření zapojila více a vytvořila už 3 náramky. Duhový, růžový a černo-bílý. Chce tvořit dál, takže jí ještě musím najít bílou šňůrku. 
 Já vytvořila živě při kurzu fialový náramek a dodatečně náramek s talismanem, kde jsem poprvé použila korálky ze sady, kterou jsem koupila v Actionu.

Jelikož tu mám z německého Tedy sadu amuletů a holky se ptají na symboliku těchto talismanů, tak k některým dodám popisek s jejich významem.

Hamsa (ruka Fatimy) - symbolizuje ochranu, má nás chránit před neštěstím. Tento symbol je využíván v Severní Africe a na Blízkém východě. Je to symbol judaismu a islámu.

Želva - symbolizuje stabilitu, sílu a bezpečí. Dále je spojena s vitalitou a pevným zdravím. Symbol je využíván v čínském učení feng-šuej a indickém budhismu. 

Strom - Strom života symbolizuje propojení vesmíru s životem, spojení s rodinou a předky. Má symbolizovat klid a mír, idividualitu, nesmrtelnost a znovuzrození. Najdeme ho ve starověké Mezopotámii, u keltů, v budhismu, hinduismu, čínské mytologii i v křesťanství.  

Slon - symbol štěstí, moudrosti a zkušenosti. V historii nalezneme především v hinduismu, v čínském budhismu.

Jing - jang - znamená, že vše na světe je v rovnováze. Dobro versus zlo, světlo versus temnota. Jedná se o čínský symbol převzatý z taoismusu.


 


Komentáře