Háčkované čepičky



Počasí začalo být studenější a tak nastal čas prohrabat podzimní a zimní dětské věci. Bohužel v šatníku jsem žádné nenašla. Mohla bych poztrácené a darované čepičky co nám scházejí koupit, ale jelikož nemám čas běhat s holkama po krámech ( je to mnohdy o nervy), tak jsem se rozhodla pro tu druhou variantu a čepičky uháčkovat. Po mateřské mi zbylo v syslišti dost bavlněné příze takže jsem se mohla pustit hnedle do díla.

První jsem musela uháčkovat pro tu mladší, ve školce bývají totiž hodně času venku a tak čepička byla potřeba.

Na první čepici jsem zvolila vzor Diamond, který jsem už použila před 3 roky. Tento vzor jsem viděla poprvé ne serveru OSINKA, kde se dá najít spousta návodů jak na háčkování tak i pletení, šítí a různé ruční práce.  Stačí umět trochu rusky, ale myslím si že server má i anglickou mutaci.



návod na tento vzor naleznete zde (španělsky)
video návod zde

Pro zhotovení čepičky jsem použila přízi Camilla č. 5332, háček číslo 2,5. Bohužel tato čepička je již po 14 dnech ztracená. Alespoň jsem jí stihla vyfotit. Nevím zda budu ještě znovu háčkovat tímto vzorem, pokaždé se nějak záhadně tyto čepice ztrácejí.

Druhá čepička už byla pro druhou dceru, která si bohužel ve škole moc toho pobytu venku neužije. Opět je háčkovaná přízí Camilla č. 5336 , háček č. 2,5 . Chtěla jsem čepici s nějakým vzorem,  a tak jsem použila jednoduchý vzoreček. Návod naleznete zde. Vzoreček je snadno zapamatovatelný. I po třech letech jsem si bez návodu vzpomněla.


No a do třetice červená čepička z acrylové samovzorovací příze Himalaya Mercan Batik č. 59503, háček č. 3,5. Náhrada za první letošní ztracenou, ta už je udělaná klasicky dlouhým sloupkem.




Komentáře