Kreativita Hobby Liberec 2017 - I. část

CO se dělo? 
Tak nás opět čekala další dešťová sobota a tak jsem místo výletu do přírody zvolila raději návštěvu výstavy  KREATIVITA HOBBY LIBEREC 2017.

KDY se to konalo?
Tvořivá výstava se konala od pátku 28.4. do neděle 30.4.2017. 

KDE to bylo?
Pořadatelé KREATIVITU umístili do dvou sálů komornějšího prostředí objektu Koloseum Liberec, které se nachází v liberecké městské části Pavlovice. 

PROČ jsem se tam podívala?
Od výstavy jsem očekávala, že najdu inspiraci pro tvoření, poznám materiály a techniky.

KDO tam byl? JAK tvořil?
První obchůdek byl s šitými bytovými doplňky.
V druhém stánku prodávali mýdla a soli do koupele.  Zde byla také první tvořivá dílnička.

1. Jak na jednoduchou výrobu mýdla (vhodné i pro děti -5 let)
Pomůcky: Formičky, vykrajovátka, kastrol na vaření mýdlové hmoty, mýdlové pláty, mýdlová hmota

  • Do formičky nalijeme bílou mýdlovou hmotu tak do jedné poloviny (formička může být jakákoliv, třeba i plastová od salátu nebo na cukroví). formičku doporučuji vyložit potravinářskou fólií.
  • Z plátu barevné mýdlové hmoty vykrojíme vykrajovátky na cukroví tvary. Pláty jsem ke koupení jsem našla zde.
  • Vykrájené tvary umístíme na ztuhlou bílou hmotu (ztuhnutí 15-30 minut).
  • Poté vše zalijeme průsvitnou mýdlovou hmotou. 

Na internetu jsem našla ještě jeden návod založený na stejném principu: Mýdlo žralok

Vedle mýdel zde byla také ukázka hedvábných šátků z možností namalovat si vlastní šátek. 

Prostory přízemí z velké části zabral obchod s pomůckami pro scrapbook. Zde byla možnost si vytvořit vlastní dárkovou taštičku. Já jsem se zde nechtěla moc zdržovat - koneckonců papírů, razítek a tvořítek pro scrapbook mám doma dostatek. Zde pár šablon na dárkové taštičky a krabičky.

V přízemí byla ještě ukázka jak se provádí marbling - mramorování papíru.


Mramorování je stará knihařská technika, která se používala na podklad předsádek nebo knižních desek. O druzích a historii této techniky se můžete dozvědět na stránkách www.svettisku.cz . Mramorování dosáhnete tak, že přenesete pigment plovoucí na vodě přiložením papíru na vodní hladinu.

2. Výroba mramorovaného papíru bez speciálních barev pro marbling.
  
Pomůcky: voda, lavor, saponát, olejové barvy (popřípadě lak na nehty), špejle, párátka, hřebeny atd, čtvrtka, lepidlo na tapety (pro zahuštění vody).
  • Pro  mramorování je lepší použít nádobu, kterou už nebudeme potřebovat (barva ulpívá na stěnách). 
  • Nádobu na mramorování naplníme horkou vodou. Do vody je, pro lepší práci s barvou, dobré přidat lepidlo na tapety (ale není nutné)  
  • Do nádoby s vodou nakapeme rozředěnou olejovou barvu (já použila terpentýn, ale prý se dá použít i slunečnicový olej) .
  • Pokud chceme vytvořit nějaké obrazce (kytičky, zvířátka apod.), tak pomocí špejlí, páratek, hřebenů nebo brček začneme kreslit v barevných skvrnách.
  • V okamžiku kdy už jsme přesvědčeni, že už máme hotovo vezmeme papír (ideálně navlhčený) a opatrně ho položíme na vodní hladinu. 
  • Jedním směrem sejmeme papír z hladiny, abychom si vzorek nepoškodili.  

V druhém pokračování reportáže KREATIVITA- HOBBY Liberec 2017 se dozvíte ještě další metody výroby mýdel, obdržíte vzory na mandaly a také se dozvíte něco o skleněných mozaikách. 


Komentáře