Ovesná mast - vhodná zejména na exematickou pleť



Jelikož mojí dceru trápí exémy tak zkouším různé mastičky a přípravky. Náhodou jsem narazila na mast od Jamese Wonga. U nás vyšla kniha od tohoto autora - Vypěstujte si vlastní léky. Já si recept našla na jeho webu - bohužel dnes už recept není přístupný :-(.

Pokusila jsem se udělat něco jako recept :-). Někomu se může zdát, že je mast docela nákladná, ale všechny ingredience jsou použity tak v malém množství, že těch 250 ml masti vyjde asi na 50 Kč.

Celkový čas asi 30 minut, lehký recept.
Ingredience:


  • 2 lžíce ovesných vloček
  • 2 lžíce plus 2 lžičky mandlového oleje - je lepší nerafinovaný
  • 6 čajových lžiček emulgačního vosku (Glyceryl Sterate)
  • 2 čajové lžičky včelího vosku (dají se použít i voskové pláty co se používají na svíčky)
  • 2 lžičky medu
  • 2 lžičky vitaminu C prášek (dá se koupit v lékárně)
  • 6 až 12 kapek heřmánku silice, volitelný
ingredience jsem koupila zde: http://www.eshop.ekokoza.cz/ , vitamín C v lékárně, med a ovesné vločky mám z domácích zásob

Nástroje:
hrnek, kastrol, sítko, velká lžíce, malá lžíce, metlička, odměrka
Postup:
1. Z vloček a cca 400 ml uvaříme ovesnou kaši - vločky vaříme odkryté asi 10 minut.

2. Tekutinu scedíme - budeme potřebovat 250 ml tekutiny. Pro další míchání je dobré udržovat tekutinu teplou a proto doporučuji všechny ostatní ingredience si dopředu odměřit.

Pozn. : Vločky si můžeme dát jako kaši s medem - pan Wong je vyhazuje :-( 

3. Připravíme si do hrnce 2 lžíce plus 2 lžičky mandlového oleje, 6 čajových lžiček emulgačního vosku, 2 čajové lžičky včelího vosku 


4.  Na mírném ohni rozpustíme vosky a olej.

5. Když se vosky rozpustí sundáme kastrol z ohně a přimícháme 250 ml teplé ovesné tekutiny.


6. Nakonec přimícháme med, rozdrcený vitamín C a silici heřmánku. Silice používám pouze 6 kapek. Když má dcera moc popraskanou pokožku tak jí to pálí.

Nanáším maximálně 3 x denně na poškozenou pokožku a dokonce i já mám hebké ruce :-). Doporučuji skladovat v chladu tak maximálně 1 měsíc. Omylem jsme mast nechali v teple a zkysla nám.  Proto je lepší mast dělat v menším množství. 




Komentáře