Barvení vajíček


Tak a je to tady, opět po roce mě čeká barvení vajec. Jelikož se mi v předchozích letech vůbec nedařilo kolorovat vajíčka kupovanými barvami, tak jsem se letos rozhodla pro tradici.
Pokud potřebujete obarvit vajíčka a nemáte žádné barvy tak Vám možná pomůže tento návod.

Nejprve jsem koupila bílá vajíčka, ale klidně postačí i hnědá.

Hnědá vajíčka.

Barvení vajec cibulovými slupkami je sázka na jistotu. Sundala jsem suchou slupku ze čtyř cibulí. Do kastrolu dala 4 vejce a zalila to 1 litrem vody. Kastrol s vodou a vejci nechala vařit. Jakmile voda začala vřít, tak jsem je nechala probublávat 15 minut. Do cibulové vody jsem nedala žádný ocet ani sůl.


Žlutá vejce

Žlutá až oranžová vejce jsem barvila kurkumou. 2 lžíce kurkumy na 1 litr vody a 4 vejce.  Postup vaření byl stejný jako u hnědých vajec. Po uvaření vejce byla oranžová.

V domnění, že výsledek bude efektivnější jsme na poslední chvíli přilili trochu octa a vejce byla žlutá. Při použití kurkumy nedoporučuji ocet.

Červená vejce

Na červená jsem použila řepu, bohužel tento pokus byl nespěšný. Takže posloužila koupená barva.


Zelená vejce

Na zelenou barvu doporučují špenát nebo kopřivy. Tento experiment se také nevydařil, a tak jsem sáhla opět po průmyslové barvě, ale výsledek je nevalný.


Hnědá vejce napodruhé

Ještě mi zbyla dvě hnědá vajíčka, ty jsem se rozhodla povařit ve vodě z černého čaje (Earl Grey - pytlíkový).

Modrá vajíčka

Bohužel červené zelí jsem nesehnala. A tak jsme vajíčka zkusili obarvit barvou z obchodu. Ta vůbec nebarvila. Vzniklo z toho takové malé Kinder Surprise. Když jsem rozloupla skořápku našla jsem celé modré překvapení. Naštěstí jsou barvy nezávadné.


Technika barvení dekor
Aby vajíčka nebyla fádní, jednobarevná, tak je už je léta zdobím různými rostlinkami. Funguje to podobně jako batika.

Natrhanými lístky, kvítky a trávou obalím vajíčko.

 Rostlinky k vajíčku přichytím nití a poté je ještě obalím gázou.

 Takto připravená vajíčka uvařím. Dle postupu nahoře.



Komentáře