Taška Bernina




Jelikož mi k 31.10.2016, končí stránky na webzdarma  http://patlalca.wz.cz/. Tak se probírám historií od nejstarších příspěvků. 

Taška Bernina byl počin starého patchworkového klubu v Liberci. Tato soutěž probíhala v březnu 2010. Každý kdo se chtěl účastnit soutěže, obdržel tašku a měl na kapsu tašky udělat nějakou aplikaci. 


V té době jsem ještě neměla dostatečné sysliště  (sklad látek na patchwork) a tak jsem využívala různé techniky batiky, které jsem už znala od mala. I když tato technika - sypaná technika byla pro mě novinkou. Jako malá jsem s mamčou barvila trička vyvazovanou technikou.

Jak na techniku sypané batiky.
Nejdříve je potřeba místo kde budeme látky barvit zajistit proto zašpinění. Já pracovala na kuchyňském baru. Ten jsem si nejdříve obložila novinami.
Tak a už se pustím k technice sypané batiky – na noviny jsem položila potravinovou fólii. Pro barvení jsem použila bílou bavlněnou látku. Látku kterou chceme obarvit je potřeba nejprve namočit. Tuto namočenou látku jsem rozprostřela na fólii. Pro barvení stále používám barvy Deco – před 6 lety se dali sehnat už pouze v prodejnách Teta, třeba je dnes lepší doba a jsou k dostání i v jiných obchodech  J.  Na mokrou látku jsem nasypala tuto barvu na textil.  Jelikož jsem se naučila barvit v mikrovlnce popíšu nejdříve tento postup. Posypanou látku barvami jsem zabalila do fólie, na které byla látka dala do igelitového pytlíku a umístila do staré plastové misky. Toto jsem celé dala na 10 minut do mikrovlnky na největší výkon u mě je to 900W.  Kdybych neměla mikrovlnu tak bych to uvařila v igelitových pytlících ve vodě.  Po uvaření je potřeba látky důkladně vypláchnout v octové vodě.
Tento výtvor mi slouží dodnes – tenkrát jsem se učila techniku šití přes papír a na kapsičku jsem si zvolila motiv kytičky – bohužel bez čísel, ale byla jsem tenkrát nezkušená a nakonec jsem to dala J

Komentáře