Návod na techniku Watercolor

Co děláte se zbytky látek z patchworku? Já si je všechny sbírám a buť je použiju na techniku crazy nebo na techniku WATERCOLOR.




1. Takže toto je mé tajemství zbytků. V těchto šanonech mám hotové poklady.

2. Ani tyto zbytky nevyhazuju.

3.  Žádné zbytky nevyhazuji. Takhle to vypadá když rozbalím šanony, které mám samozřejmě roztříděné podle barvy. Samozřejmě pro projekt watercolor budeme potřebovat tyto zbytky. 


4. Využiju všechny zbytky. Tenhle jsem sice musela rozpárat, ale tyto látky se mi zrovna hodí a jsou to poslední kousky, které mám v syslišti.


.



5.  Toto je pro mě jedna z nejhezčích látek, také kousek využiju. Někdy si řekneme jak takovouhle rezatinu udělat. Je to opravdu alchymie, ale krásná. 


 

6.  Krom zbytků látek budeme potřebovat - žehličku, pravítko , fixu, řezací nůž. Důležitý je jednostranně lepící vlizelín - existuje i rastrovaný pro tuto techniku, ale myslím si že je zbytečně drahý. Já používám novopast 80+18 g/m2 je to pevnější vlizelín.


7.  Mě se lépe šije na palce (inch), takže používám inchovou patku. Není problém šít v cm.


8.  Ze zbytků si nařežu čtverečky. Já dělám rozměr 1,5"x1,5". Ale určitě nebude na vadu když si je pro začátek uděláte 5cm x 5 cm.


9.  Pokud mám nařezané pruhy. Mohu na sebe dát třeba i 4. Tak pak ty pruhy rozřežu na jednotlivé čtverečky. I když se to z fotografie nezdá vždycký řežu směrem od sebe.


10. Po rozřezání zbytků na čtverečky to u mě vypadá takto. Vlevo zbytky , které jdou už opravdu do koše. I když znám blázny, kteří zdělají i tyto zbytky :-d. (Artquilt)


11.  Tak a toto je polotovar pro tvorbu mého díla. 


12.  Na novopast si udělám mřížku podle velikosti čtverečků. Já mám 1,5" x 1,5". Mřížku kreslím na vrstvu s lepidlem, je to ta hrubá strana.


13.  Do mřížky začnu vkládát látky, které jsem si předem nařezala. čtverečky pokládám na stranu s lepidlem.

 

14.  Dají se vytvářet různé obrazce.


15.  Zde je vyfoceno srdce technikou watercolor. Občas je lepší, když si motiv předem na vliselín nakreslíte.


16.  Mě se srdce na polštář  nehodí, takže zůstanu u chaosu. Vždy se snažím abych neměla dvě světlé vedle sebe, nebo i podobné barvy.


17.  Pozor při pokládání čtverečků - musí být jeden vedle druhého.


18.  Čtverečky zažehlím. Pozor když budete mít nastaveno napařování tak se vám čtverečky nenažehlí.


19.  Když máme čtverečky nažehlené na novopastu (vliselínu) začneme šít. Nejprve budeme šít po řadách. Přeložíme si vliselín v místě první čáry a přišijeme k sobě na šířku patky. Tím pádem šijeme líc k lícu.


20.  Takhle to vypadá když máme sešito několik řad.


21.  Takhle vypadají sešité řady z lícu.


22.  Nyní musíme vliselín nastřihnout jenom do místa švu. Stříháme podle mřížky. Šev nesmíme přestřihnout.


23.  Nastřihnuté záševky by nám měli tvořit zámečky. Dle fotografie.


24.  A opět budeme šít po řadách. Musíme si ale dávat pozor na ty zámečky. Horní záševky nám vždycky míří na opačnou stranu než ty spodní. Vždy máme dva záševky k sobě a dva záševky od sebe.


25.  A šijeme opět po řadách.


26.  Zde je hotový polotovar na polštář šitý technikou watercolor.





Komentáře

Okomentovat