Čtvrtek 26.9.2013

Ačkoliv jsem tento týden pořád někde běhala s holkama po doktorech, tak jsem tvořila.
Postava je strojně vyšívaná, písmo okolo jsem původně chtěla dělat transferem laserového otisku na látku, to však nešlo. Tak jsem sáhla po osvědčené technice - párátko, barva Nerchau a namalovala (teda spíš nakreslila jsem to ručně).
Vitruviova postava:

"Možná znáte slavnou da Vinciho kresbu muže v kruhu, respektive muže ve čtverci, který je v kruhu. Podle této kresby se dodnes učí tzv. Zlatý řez, ideální průměr všech proporcí. Ten vznikne rozdělením úsečky na dvě části tak, že poměr větší části k menší je stejný jako poměr celé úsečky k větší části. Už ve starověku odvozoval architekt Vitruvius ze Zlatého řezu délkové jednotky: čtyři dlaně byla jedna stola, 24 dlaní, tj. šest stop je rovno výšce muže apod. Zlatý řez údajně najdeme nejenom v číslech a rozměrech, ale také ve zvucích, krajinách, časech a místech a vůbec v každé formě energie. Zmiňovaná umělcova kresba je sice na první pohled nenápadná, ale patří k těm, které bývají považovány za ty magické. Čtverec obklopující mužské tělo je symbolem Země, kružnice kolem čtverce a postavy je zase symbolem božského principu. Teď se ukázalo, že da Vinci se u Vitruvia inspiroval nejen, co se myšlenky na ideální lidskou postavu týče, ale někde objevil zřejmě i kresbu velmi podobnou té své, která by měla ovšem pocházet přímo od Vitruvia."


  zdroj: http://procproto.cz/zahady/konspirace/leonardo-da-vinci-genius-nebo-podvodnik 

A tady je to mé dílo

 

Komentáře