Kvasková mánie

Tak jsem to spočítala už od roku 2004 peču chleba. Nejdříve jsem pekla ze sušeného droždí. Když mi sušené droždí přestalo fungovat tak jsem sáhla po klasické kostce. V pondělí jsem se odhodla poprvé zkusit chleba z kvásku. Nejdříve jsem si zajela ke kamarádce pro kvásek. Dostala jsem dáreček v podobě skleničky s kváskem.


 tak jsem podle cuketky zadělala kvásek.










Nechtělo se mi čekat 10-12 hodin a tak jsem to trošku urychlila v troubě 1,5 h na 40 stupňů a ejhle ono to funguje i takhle.


Zadělala jsem na těsto, podle Bible pečení chleba má být 30% kvásku a zbytek ostatní suroviny, podle cuketky 1:1 
Nezdálo se mi to a tak jsem dala stejné množství surovin jako dávám do klasického drožďového chleba tj. 650 g mouky. Té vody bylo trošku více 150 g v kvásku a ještě 250 g do těsta. 
Uhnětla jsem chleba a opět se mi nechtělo čekat tak mi při kynutí pomohla trouba. První kynutí 45 stupňů 1 h. Druhé kynutí 45 stupňů 1 h. Pravda moc to nekynulo, ale už jsem neměla trpělivost.

Jelikož to moc nevykynulo tak při upečení vznikl tento patvar :-)


To jsou ale díry :-D

Zbylí kvásek jsem dle rady dala do lednice přikrytý potravinovou fólií s dírami, do rána mi to udělalo hrnečku vař tak šel na mráz.

Nyní už od rána dělám kvásek a to POCTIVĚ už odpodčívá 8 h.

Komentáře