Magické dlaždice - moje první velká deka


Tak jsem se poprvé pustila do deky. Pro moji smůlu jsem si vybrala docela těžký vzor (magické dlaždice). Doufám, že mě to neodradí od šití dalších dek. Látky použité na deku jsou ve větší míře objednány z USA.

Jelikož jsem netušila zda kombinace těchto okrových látek bude pěkná, tak jsem si nejprve rozstříhala a navrhla jednotlivé dlaždice na papíru. :-)


 Jednotlivé dlaždice jsem lemovala černým šikmým proužkem. Odhalila jsem kouzlo kupovaného šikmého proužku.

Dlaždice byly ušité už na začátku dubna. :-).


 Teď na konci července se blížím k pomalu k cíli a včera jsem sešila bloky k sobě. Šila jsem venku na pertgole (jak tomu u nás říkáme). Konečně bylo nádherné počasí a šilo se opravdu perfektně. Zatím co venku teplota na teploměru stoupala, tak pod podstřešenou pergolou jsme měli 25 stupňů.
A tady je výsledné sešití bloků.
Pokračování na dece probíhá tak, že usilovně dva dny tvořím. Postupně jsem našívala šikmé proužky a pruhy látky, abych se dostala na požadovaný rozměr deky 200 cm x 160 cm
Deka je téměř před ukončením ještě prošít a olemovat. Toto je top i s mojí malou pomocnicí. Hlavně ve chvíli kdy máte deku plnou špendlíků :-). Ale když fouká, tak jako držák deky je ideální. Ještě ta druhá cácorka by mohla povyrůst, aby chytila ten druhý roh.

Top je konečně sešitý
teď už jenom podložít vatelínem podložit záda deky sešpendlit a prošít :-)

Po tvrdém verdiktu rozpárat a přešít, respektive prošít deku znova. Jsem se pustila hned na klubu do párání. V pondělí večer jsem měla vypáráno a deka čekala na další proceduru.
Druhý den v poledne, když holky spaly, jsem papírovou páskou přilepila na podlahu záda deky.
Čas byl neúprosný tak jsem hned vzala vatelín a začala ho lepit pomocí lepidla na textil. :-)
Pak jsem začala lepit top na vatelín a co se nestalo - došly mi obě lepidla. Takže jsem to musela sešít ručně. Samozřejmě že ruční sešívání není rychlá věc, takže se mi obě dvě cácorky probudily . Přerušila jsem prošívání a šli jsme ven, aby my neudělaly na dílku ještě nějakou škodu.
Úspěšně jsem k večeru ručně prošila, když s menší asistencí.
Osedlat

Nasednout a jedem.

Deku jsem prošila podle pravidel patchworku na velikost ruky.


Vyrobila jsem si proužek na olemování, jelikož nemám šikmítko tak samozřejmě jen pomocí špendlíků.
Základem všeho je látka, řezák, podložka a pravítko.


Látku jsem nařezala na pruhy široké 10 cm.

Pruhy jsem přeložila do půlky.

Sežehlila.

Sešila a zde je výsledný lemovací proužek.


Ani jsem nevěděla jaký budu mít problém , když budu chtít vyfotit deku. Tak jsem nakonec poprosila kamarádku. Dneska v poslední pěkný den jsem šla fotit na zahrádku. Improvizovaně jsme deku zavěsili na tyč, která slouží na houpačku.



Komentáře